Tag kørekort til personbil

Vejen til dit kørekort

Sådan er forløbet!

Det er ikke nemt at tage kørekort, men her hos Martens Køreskole, gør jeg alt for at hjælpe dig godt på vej! Her får du et overblik over undervisningsforløbet til dit kørekort.

Det første du skal gøre, er at tilmelde dig køreskolen. Det kan du gøre enten her på hjemmesiden, eller du kan tilmelde dig via telefon: 21 51 55 20. Når du er blevet tilmeldt får du en personlig bekræftelse via e-mail. Har du nogle spørgsmål, inden du tilmelder dig, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte mig.

Tilmeld dig her

Du starter op på et hold, som undervises enten mandag, tirsdag, onsdag eller torsdag og som udgangspunkt klokken 16:00. Du kan se hvilken ugedag holdet undervises under “Kommende hold“. Du skal i alt igennem 29 lektioners teori, som er fordelt over 10 uger. Efter 2 ugers teoriundervisning, er du klar til at prøve kræfter med praktisk kørsel på en lukket manøvrebane. Efter yderligere to ugers undervisning er du klar til praktisk kørsel på vej.

Du vil have teoriundervisning og undervisning i kørsel på vej skiftevis. Det vil sige, at du for eksempel efter en endt teoriundervisning i ”kørsel på motorvej”, selv kan få lov til at udføre teorien i praksis. Det er din egen formåen, der er afgørende for, hvor mange kørelektioner (udover de 16 obligatoriske lektionsantal) der er nødvendige.

Når du har færdiggjort dit teoriforløb, skal du til en teoriprøve og på et glatbanekursus. Efterfølgende bliver din kørsel evalueret, så vi sammen kan se, om du er klar til at bestå den praktiske køreprøve. Når køreprøven er bestået, har du dit kørekort!

Anmeldelser fra tidligere elever

Kontakt Rikke Martens